Komunala Nova Gorica

Sve aktivnosti pokrivene jednim sveobuhvatnim rješenjem Microsoft Dynamics NAV za bolje poslovanje

Javna gospodarska poduzeća poput Komunala Nova Gorica d.d. moraju pratiti razvoj digitalizacije zbog opsežnih zahtjeva izvještavanja, kako zakonskih tako i zahtjeva vlasnika, zbog različitih djelatnosti te uvode digitalizaciju kako bi za poslove s niskom dodanom vrijednošću što manje trošili vremena i novca te istovremeno što manje opterećivali okoliš, optimizirali logističke rute i na taj način podigli razinu usluga koje pružaju. 

IZAZOV

Pratiti napredak i razvoj u digitalizaciji

Većina komunalnih poduzeća rješava poslovno-informacijske probleme metodom "vrtića". To znači da svaka djelatnost koristi svoj softverski paket, što dovodi do većeg broja poslovnih informacijskih rješenja kojima upravljaju različite osobe, a istovremeno se ti sustavi moraju povezivati. Tu se javlja problem. Taj problem nije samo tehničke prirode, već ima veze i s sadržajem te s povezanim ljudskim faktorom. Zaposleni moraju raditi s različitim softverskim paketima, dolazi do višestrukog unošenja i prenošenja podataka, nepovezanosti različitih informacijskih okruženja. 

Kada govorimo o potrebnim prilagodbama softvera, svaka prilagodba može krenuti u vlastitom smjeru bez ikakve povezanosti jer je zbog složenosti povezivanja, nadogradnja pojedinog ili cijelog sustava praktički nemoguća. 

Razlozi zbog kojih su komunalna poduzeća došla do točke u kojoj moraju imati jedan integrirani informacijski sustav leže u zahtjevima zakonodavstva, računovodstvenih standarda i izvještavanja mnogim dionicima (vlasnicima, regulatorima, inspekcijama). Djelatnosti Komunale Nova Gorica d.d. obuhvaćaju upravljanje komunalnim otpadom, čišćenje javnih površina, održavanje lokalnih cesta, javnih puteva i površina, grobne usluge s pogrebnim uslugama, stolarske radove, cvjećarstvo i građevinsku djelatnost. 

RJEŠENJE

Prilagodba sustava vrsti poslovanja

Kroz dobro desetljeće suradnje, postupno smo digitalizirali poslovanje. Najprije smo obuhvatili sve osnovne poslovne funkcije te nastavili s informatizacijom specifičnih djelatnosti ili usluga. Time smo postigli: 

  • Informatizaciju svih poslovnih procesa u svim djelatnostima 
  • Centralizaciju podataka (jedinstveni sustav umjesto više prethodnih) 
  • Potpunost i sigurnost (sigurnost podataka s arhiviranjem) 
  • Pojeftinjenje procesa racionalizacijom 
  • Izbjegavanje višestrukog unosa podataka 
  • Elektronsko vođenje evidencija (praćenje logističkih putova i planiranje) 
  • Automatsko izračunavanje rezultata 
  • Protok podataka bez odstupanja (od izvora do glavne knjige) 
  • Ubrazavanje protoka podataka (potvrđivanje dokumenata i transparentnost s određenim pravilima, automatsko obračunavanje i preglednost,...) 
  • Preglednost provedbe operativnih poslova (optimizacija nad koordinacijom radnika i radnih strojeva te izbjegavanje uskih grla) 

Marjan Srebrnič, viši savjetnik za informacijske sustave, koji se brine o naručitelju u Business Solutionsu, objašnjava: "Kroz izgradnju i nadogradnju Microsoft Dynamics NAV (nekada poznat kao Navision, a sada preimenovan u Microsoft Dynamics 365 Business Central) postigli smo punu informacijsku podršku putem vlastitog rješenja AllForUtility, koje je namijenjeno prvenstveno industriji distribucije energenata, ali ima i verziju za podršku upravljanju procesima u komunalnom sektoru. Rješenje nam je omogućilo daljnja proširenja, poput praćenja izvršenja javnih nabava, elektroničkog izvještavanja ARSO-a i mnogih drugih koje planiramo." 

Težave su nas prisilili na promjenu. Pokazalo se da na tržištu postoji više mogućnosti, više softverskih rješenja, ali većina nije nudila jedan softverski paket. Ona koja je pokrivala sve naše djelatnosti s jednim softverskim paketom bila je ponuda tvrtke Business Solutions, jer s priznatim poslovno-informacijskim rješenjem Navision možemo pokriti sve naše djelatnosti jednim rješenjem. 

Boštjan Roldo, voditelj analitike

ZAKLJUČAK

Bogata paleta usluga

Poduzeće Komunala Nova Gorica d.d. djeluje na području šest općina koje su nastale iz bivše Gradske općine Nova Gorica. Aktivnosti samog poduzeća usmjerene su ka ljepšem izgledu grada i okolice te poboljšanju dobrobiti građana. To snažno doprinosi činjenici da je ugled grada povezan s pojamom čistog i uređenog grada. Također, u misiji društva može se prepoznati isti cilj, a to se može postići korištenjem rješenja koje smo implementirali. Zaposlenici kažu: "Naša osnovna zadaća je omogućiti ljudima zdrav, čist i kvalitetan život. Ostvarujemo to putem bogate palete usluga na području upravljanja otpadom, održavanja i uređenja javnih površina i objekata te drugih djelatnosti i proizvoda All For Utillity, koji služi kao produžena ruka Microsoft Dynamics Navisiona kako bismo to postigli i ne opterećivali se poslovno-informacijskim sustavima."